piątek, 27 maja 2016

Stoję za tobą o krok


Pierwotnie miała to być zwykła wycieczka do Wielkiego Kanionu, na którą dziewczyna nie zamierzała jechać. Mimo to Brit pojechała z ojcem i niczego nie podejrzewała. Jednak wylądowała w Utah, przed szkołą z internatem gdzie zostawił ją ojciec. Był to Red Rock-ośrodek terapeutyczny gdzie rzekomo leczy się zbuntowane nastolatki. Od teraz życie Brit zależy od okrutnych terapeutek, twardziela Szeryfa i wrednej psycholog o niedostatecznych klasyfikacjach. Nikt nie przetrwa sam,ale komu zaufać w miejscu, gdzie donoszenie na koleżanki jest nagradzane? Siedemnastolatka poznaje cztery dziewczyny- V, Marthę, Bebe i Cassie, dzięki którym może uda jej się nie oszaleć i sprawić by życie w Red Rock nie zmieniło się w istny koszmar.



W deszczowym Portland mieszka niepokorna siedemnastoletnia Brit wraz z ojcem, znienawidzoną macochą i młodszym przyrodnim bratem Billym.Po odejściu matki stała się buntowniczką z fioletowymi włosami dziarami, grającą w punk rockowym zespole. Mimo to dziewczyna nie rozumie postępowania taty i macochy, którzy posłali ją do ośrodka terapeutycznego dla trudnej młodzieży, który w rzeczywistości jest zupełnie inny niż się reklamuje. Dziewczyna ma niezły charakter, ale nie może pogodzić się z decyzją ojca i macochy. Kiedy już znajduje się w Red Rock, początkowo jest dość sfrustrowana i załamana. Jednak po czasie odnajduje bratnie dusze-cztery dziewczyny, które trzymają jej stronę i nienawidzą tego miejsca po równo. Cała piątka sióstr chce doprowadzić do zamknięcia Red Rock, ale czy im się uda?

Książka wciągnęła mnie na cały dobry dzień i aż szkoda było ją skończyć i odłożyć. Na pewno jeszcze kiedyś do niej wrócę, jest fascynująca. Jak dla mnie Forman pisze wspaniale. Potrafi zrównoważyć historię tak, aby nie stała się zbytnio tragiczna jednocześnie obejmując humor w najbardziej nieprawdopodobnych sytuacjach. Czytając t powieść czułam się jakbym sama przeżyła tą historię. Jakbym tam była i był to mój pamiętnik. Jeśli powstanie film będą jedną z pierwszych osób, która poleci do kina by go obejrzeć 

Powieść "Zawsze stanę przy tobie" to kolejna książka, autorki takich bestsellerów jak "Zostań, jeśli kochasz" oraz "Wróć, jeśli pamiętasz"-Gayle Forman. Przypomina to po części baśń. Pisarka wzięła baśniowy schemat złej macochy, lecz zamiast księżniczki mamy do czynienia ze zwykłą nastolatką, która czasem pakuje się w kłopoty.
Z jednej strony mamy wydarzenia teraźniejsze, które dzieją się w ośrodku, a z drugiej wspomnienia Brit, zanim do niego trafiła.

Fani ckliwych romansów, rozbudowanych wątków miłosnych będą musieli się obejść ze smakiem, bo tutaj nie zaznamy czegoś takiego jak wątek miłosny. Osoby lubiące tragedię czy thiller jak najbardziej powinni po tą książkę sięgnąć.

43 komentarze:

  1. Bardzo lubię czytać książki, ostatnio zastanawiałam się jaką książkę kupić teraz już wiem :) świetna notka

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę ja przeczytać! Bardzo zachęciłaś mnie do tego swoim postem :) Super!

    http://mlodamamakacpra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Autorki nie znam z doświadczenia czytelniczego. Chyba, bo tyle podobnych powieści do takich czytałam, że mętlik niszczy mi pamięć. Takie pozycje, są ciekawe, aczkolwiek trudno o nich pamiętać. Fabuła może i ma coś nowego, jednak nie wiem, czy zostawi ślad na murach naszej jaźni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla tej autorki charakterystyczne są okładki c: Co do fabuły-mam nadzieję, że u mnie zostawi ślad na murach jaźni c:

      Usuń
  4. Ta okładka jest naprawdę genialna. Sięgnę po nią z tego względu, że nie ma wątku miłosnego ;p A już się bałam że kolejna "ckliwa" książeczka będzie. Do tego fabuła wydaje się być interesująca.
    http://swiatrico.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy pierwszy raz popatrzyłam na tytuł, też myślałam, że kolejna książeczka o miłości. Dla mnie fabuła była interesująca, mam nadzieję, że Ciebie również zaciekawi c:

      Usuń
  5. Zastanawiałam się nad zakupem tej książki, ale teraz muszę ją jak najszybciej kupić. Czytałam już trzy książki autorstwa Forman i były cudowne, ta także się tak zapowiada <3

    http://myylifeedreamss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytalam "Zostan, jesli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz" tej samej autorki i obydwie książki strasznie mi sie spodobalt, wiec moze skusze się i na tą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytalam "Zostan, jesli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz" tej samej autorki i obydwie książki strasznie mi sie spodobalt, wiec moze skusze się i na tą:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mega mnie zaciekawiłaś tą książką. Na pewno w wolnej chwili po nią sięgnę :)
    http://dreams-first.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam okłądki tej autorki. :) Zaciekawiłaś mnie do tej ksiązki, Brit to taka bad girl, a przyznam, że bardzo lubię czytac takie ksiazki.

    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka wydaje się być kolejnym hitem! :) uwielbiam tę autorkę, na pewno sięgnę w najbliższym czasie po ten tytuł! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Swietne! :) chcialabym przeczytac, ale jakos sie nie umiem wziac za czytanie od jakiegos czasu :C https://photopassionme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialna recenzja, super i sprawnie się ją czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam dwie książki tej autorki i chyba przeczytam trzecią.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam książki Forman! <3 Czytałam już jej dwie poprzednie. Z jednej strony cieszę się że nie ma wątku miłosnego bo będzie troszkę inna niż poprzednia. Muszę to książkę mieć. :D
    http://aabouteverythingg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że powinnaś przeczytać "Byłam tu" też napisaną przez Forman. Jednak sama ubolewam, że nie udało mi się przeczytać "Ten jeden dzień" i "ten jeden rok". Jednak "Zostań,jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz", również były ciekawe, mimo wątku miłosnego.

      Usuń
  15. Ciekawe jest to, że okładki zawsze są podobne :D Przeczytam, ocenię :)

    bioollife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie Forman chciała, mieć swoją cechę charakterystyczną, rozpoznawalną. Jednak zawsze wygląd okładek książek przez nią napisanych jest świetny.

      Usuń
  16. Bede na nia polowac :D

    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Strasznie bym chciała to przeczytać ! Niech to tylko wpadnie w moje ręce ! :D

    zycieniegryzie-neatea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Hehe martynka a dłużej się nie dało tego pisać ?? 😂😂❤❤ nie no jest dobrze 😂😘

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak tylko wypatrzę to gdzieś w księgarni, na pewno dorwę to w swoje ręce! Historia przedstawiona w książce zdaje się być dość ciekawa! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama, kupiłam ją w empiku, myślę, że też ją tam znajdziesz c: Mam nadzieję, że i ciebie ta historia zaciekawi!

      Usuń
  20. ojej, czytając każdego książkowego posta na moją listę książek do przeczytania trafiają kolejne pozycje (ta również się już na niej znajduje) :DD
    Świetny post!

    http://roksanakalinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że o niej nie zapomnisz i przeczytasz, bo warto!

      Usuń
  21. Muszę sobie kupić tą książkę :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam tą książkę :) czytałam juz ale chyba przeczytam jeszcze raz :) www.dlifebook.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie lubię tej autorki, hihi, ale może od ciebie pożyczę książkę i zobaczę czy jest taka zer gut 8))

    http://shiirox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oks oks pożyczę 8) A "Zostań, jeśli kochasz"? Myślałam, że lubisz 8)

      Usuń
  24. Książka zapowiada się naprawdę ciekawie! :)

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie lubie czytać książek ale ta zapowiada sie fajnie :) super post

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie no..super!Nie lubię czytać recenzji i streszczeń wolę całość przeczytać,gdyby każdy bloger tak pisał to bym to polubiła,jednak nie każdy ma pasję :)Bardzo mi się spodobał twój blog,dlatego go zaobserwowałam :) Ja czytam teraz krótką książkę ,,Miliony,, autora Frank Cottlerell Boynce.Polecam <<
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, nawet nie wiesz jak mi miło <3 Chętnie poszukam i sięgnę po książke wspomniana przez ciebie! Mam nadzieję, że zdecydujesz się przeczytać "Zawsze stanę przy tobie"
      Pozdrawiam <3

      Usuń
  27. Zaciekawiłaś mnie tą książką!
    Jeśli tylko będę miała taką możliwość, to przeczytam :)

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawe są te książki tego autora! :)
    Uwielbiam je czytać :3
    Obserwuję i zapraszam do siebie :
    http://silenttly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawe są te książki tego autora! :)
    Uwielbiam je czytać :3
    Obserwuję i zapraszam do siebie :
    http://silenttly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam takie historie, na pewno nie ominę i tej! :)
    http://ms-black-lady.blogspot.com/2016/06/1-czerwca-czyli-wspomnienie-dziecinstwa.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Na pewno przeczytam :D

    Pozdrawiam! :)
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się blog? Zaobserwuj, będzie mi bardzo miło♥